استاد رائفی پور

استاد رائفی پور-سخنرانی،مقالات و بیانیه ها و مصاحبه ها

استاد رائفی پور

استاد رائفی پور-سخنرانی،مقالات و بیانیه ها و مصاحبه ها

دانلود مراسم احیای مهدوی سال 98 با سخنرانی استاد رائفی پور

دانلود مراسم احیای مهدوی سال 98 با سخنرانی استاد رائفی پور shia muslim 


مراسم احیای شب نیمه شعبان سال 1398 جنبش مصاف

 

گزارش جلسه

گزارش مراسم #احیای_مهدوی ١٣٩٨ جنبش مصاف

مراسم احیای شب نیمۀ شعبان به‌ مناسبت سالروز ولادت امام‌عصر (عج) شنبه شب، ۳۱ فروردین ماه، در مهدیۀ تهران برگزار ‌شد. این مراسم هر سال، هم‌زمان در جای‌جای کشور، برپا شده و با استقبال عاشقان آن حضرت مواجه می‌شود.  

در آغاز، آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد. پس از آن، سخنران مراسم، استاد علی‌اکبر #رائفی_پور ، با خواندن دعای فرج و تبریک میلاد پر برکت صاحب‌الزمان (عج) صحبت‌های خود را آغاز کرد. 

استاد رائفی‌پور با بررسی وظایف امام و حجت خدا، مهم‌ترین وظیفۀ ایشان را هدایت مردم دانست. وی در توضیح این وظیفه آیۀ ۱۰۱ آل‌عمران را خواند و این آیه را تفسیر همین وظیفه دانست.  
«وَکَیْفَ تَکْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَىٰ عَلَیْکُمْ آیَاتُ اللَّهِ وَفِیکُمْ رَسُولُهُ ۗ وَمَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.» 
و چگونه کافر خواهید شد در صورتی که آیات خدا بر شما تلاوت می‌شود و رسول خدا میان شماست؟ و هر کس به دین خدا متمسّک شود، محققاً به راه مستقیم هدایت یافته است. 

در ادامه، دربارۀ لفظ «رسول» صحبت کرد که در این آیه عامدانه به‌جای واژۀ «پیغمبر» از رسول استفاده شده است. 
او رسول را فرستاده معرفی کرد؛ به‌معنای کسی که برای اجرای وظیفه‌ای خاص انتخاب شده است. این مبحث نیز مطرح شد که در دوران نبودن رسول باید به چه کسی مراجعه کرد.
 وی باتوجه‌به سندی از کتب اهل‌سنت، توضیح داد که پس از رسول‌الله (ص) محل مراجعۀ مسلمانان ائمه هستند. پس از پیامبر (ص) مسلمانان باید به امام علی (ع) مراجعه می‌کردند، ولی حق ایشان غصب شد. 
پس از آن، دربارۀ وجوب حضور فیزیکی رسولان و حجت‌های الهی توضیحاتی داد؛ اینکه زمین خالی از حجت نخواهد ماند. 

استاد رائفی پور سخنرانی را با توصیف دوران زندگانی ائمه ادامه داده و نوع هدایت ایشان را شرح داد. با بیان روایتی از امیرالمؤمنین (ع) مشخصات حجت‌های الهی را برشمرد و مصادیق آنان را معرفی کرد. وی توضیح داد جوانی که پاکی پیشه می‌کند، زیبارویی که عفت دارد، کسانی که در عین توانایی گناه نمی‌کنند و یا فقیری که در عین نیازمندی باز هم دست بخشنده دارد از مصادیق حجت‌های عمومی هستند. 

ایشان با برشمردن دیگر حجت‌ها از جمله حجت‌های درونی، که به‌نوعی هدایتگر هستند، مراتب آن‌ها را توضیح داد و اضافه کرد امام‌زمان (عج) حجت همۀ انسان‌هاست و برای هر لحظه از زندگی‌مان، برنامۀ هدایتی خاص و ویژه‌ای در نظر گرفته و بدون وساطت ایشان هیچ دعایی به آسمان‌ها راه نمی‌یابد. 

در انتهای سخنرانی، از دستگیری حجت الهی در طول زندگی تک‌تک افراد سخن گفت و با خواندن روایاتی از امام‌زمان (عج) نقش ایشان در حفظ شیعیان از گناه و دعای حضرت را در حق دوستدارانش شرح داد. وی موضوع این سخنرانی را «امام آحاد» یا امامی برای تک‌تک انسان‌ها دانست و در پایان از مهمانان برنامه که خانواده معظم شهدا بودند تقدیر و تشکر کرد.
 
پس از آن، مراسم با شعرخوانی حمیدرضا برقعی، رجز خوانی حسین طاهری، مناجات و ادعیه خوانی حاج محمدرضا طاهری ادامه یافت تا حاضران با استغفار و اضطرار، دعا کنند تا خداوند به حق حضرت زینب سلام الله علیها ادامه غیبت امام عصر را ببخشاید و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. 

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت‌(عج) که صد البته نزدیک است ان‌شاءالله.

 


صوت ها
دانلود صوت سخنرانی استاد رائفی پور - کیفیت 80kbدانلود فایل
دانلود صوت سخنرانی استاد رائفی پور - کیفیت 24kbدانلود فایل

ویدئو ها

دانلود فایل

شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی - کیفیت HD720p

دانلود فایل

شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی - کیفیت 360p

دانلود فایل

رجزخوانی کربلایی حسین طاهری -کیفیت HD720p

دانلود فایل

رجزخوانی کربلایی حسین طاهری -کیفیت 360p

دانلود فایل

مناجات خوانی و مداحی حاج محمدرضا طاهری

دانلود فایل

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور - کیفیت HD720p

دانلود فایل

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور - کیفیت 360p


تصاویر

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد