استاد رائفی پور

استاد رائفی پور-سخنرانی،مقالات و بیانیه ها و مصاحبه ها

استاد رائفی پور

استاد رائفی پور-سخنرانی،مقالات و بیانیه ها و مصاحبه ها

جزئیات و حواشی جنگ ۳۳ روزه به روایت استاد رائفی پور ; هلاکت ۲۳۰۰

جزئیات و حواشی جنگ ۳۳ روزه به روایت استاد رائفی پور ; هلاکت ۲۳۰۰ اسرائیلی


(بسم الله الرحمن الرحیم)

علی اکبر رائفی پور شب گذشته در اولین جلسه از سلسله نشست های «قرار ایستادگی» که به همت گردان فرهنگی سلمان در تالار ادب اصفهان برگزار شد، بیان داشت: بحث و ریشه یابی علل جنگ ۳۳ روزه یا جنگ تموز در سال ۲۰۰۶ به هیچ وجه نباید به وقایع همان سال یا یکی دو سال قبل و بعد از آن خلاصه شود.


به ادامه مطلب بروید...

وی افزود: ریشه اصلی جنگ ۳۳ روزه را باید در سال ۲۰۰۰ و مطرح شدن طرح خاورمیانه بزرگ جستجو کرد که این در لسان خود غربی ها و کتب خود آنها قابل مشاهده است و اسناد آن نیز موجود می باشد.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی بیان داشت: بر سر راه ایجاد خاورمیانه بزرگ چند مانع اساسی وجود داشت که مهم ترین آن چالشی به نام نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
رائفی پور افزود: استکبار جهانی سعی کرد تا با نابود کردن حزب الله لبنان به عنوان مهم ترین سنگر ایران در مقابلاسرائیل به نوعی موجودیت ایران را هم با مشکل رو به رو سازد.
حزب الله شمشیر آخته ایران در مقابل اسرائیل است
وی تأکید کرد: غول استکبار جهانی شیشه عمری به نام اسرائیل دارد که شمشیر آخته ایران یعنی حزب الله لبنان در کنار گوش او حضور دارد.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی همچنین عنوان داشت: نطفه تشکیل حزب الله در لبنان به سال های اخیر مربوط نمی شود، بلکه ریشه آن را باید در تبعید ابوذر به منطقه شامات و گسترش فرهنگ شیعی و آشنایی مردم لبنان با اهل بیت (ع) جستجو کرد.
رائفی پور با اشاره به اینکه اسرائیلی ها موجودیت حزب الله را در اشغال منطقه ای از لبنان توسط اسرائیل می دانستند متذکر شد: اسرائیل در سال ۲۰۰۰ با خفت از جنوب لبنان عقب نشینی کرد تا به زعم خودشان اعتبار وجودی حزب الله را از بین ببرد.
وی گفت: البته اسرائیل مزارع شبعا را به دلیل موقعیت سوق الجیشی هیچ گاه تخلیه نکرد و این عاملی شد که مقاومت حزب الله هرگز تعطیل شدنی نشود.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی با بیان اینکه استراتژیست های معروف جهان جنگ اسرائیل و لبنان راجنگ بین نمایندگان آمریکا و ایران تحلیل می کردند، بیان داشت: مقابله نظامی با هسته اصلی مقاومت یعنیایران تبعات بسیار جدی و غیرقابل تصوری داشت و به همین دلیل با شمشیر آخته ایران در منطقه یعنی حزب الله وارد جنگ شدند.
رائفی پور تصریح کرد: سید حسن نصرالله در سال ۸۱ در مصاحبه با روزنامه همشهری در واکنش به احتمال حمله به ایران گفت که ما یک استان از استان های دورافتاده ایران هستیم و دفاع از جمهوری اسلامی برای حزب الله یک وظیفه شرعی می باشد.
سوریه بازوی مقاومت در منطقه است
وی ادامه داد: استکبار جهانی در سال ۲۰۰۶ می خواست مچ ایران را به زمین بزند؛ ولی سال ها بود که سوریه به عنوان بازو به حزب الله خون رسانی می کرد.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی افزود: از همان زمان بود که فشارها علیه سوریه آغاز شد تا بازوی مقاومت ایران در منطقه قطع شود.
رائفی پور بیان کرد: ایجاد نظم نوین جهانی، از بین رفتن هیمنه شکست ناپذیری اسرائیل با خروج از جنوب لبنان، پیروزی جنبش حماس در انتخابات فلسطین و وارد عرصه شدن احمدی نژاد در سال ۸۴ و زیر سؤال بردن موجودیتاسرائیل و نفی هولوکاست از کابوس های اسرائیل در طی سال های ابتدایی دهه ۲۰۰۰ میلادی بود.
وی با اشاره به اینکه مردم لبنان همیشه مدیون حمایت های سوریه می باشند، گفت: در مرز لبنان و سوریه جاده ای جداگانه برای انتقال سلاح و نیرو از سوریه احداث شده بود.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی افزود: در همین حال رفیق حریری مخالف سرسخت حضور سوریه در لبنان بود.
رائفی پور بیان داشت: رفیق حریری مولتی میلیاردر محض و معلم خصوصی فرزندان فهد پادشاه عربستان بود که پس از علاقه مند شدن فهد به همسرش او را طلاق داده و سپس با خواهر فهد ازدواج کرد و این دو با هم باجناغ شدند.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی تأکید کرد: ترور رفیق حریری یک خودزنی و وسیله ای برای کاهش حضور و نفوذ سوریه در لبنان بود و این راهکاری بسیار خوشایند برای آمریکا بود تا با قطع حضور سوریه زمینه نفوذ عربستان در لبنان را فراهم کند.
رائفی پور بیان داشت: این ترور بهانه را برای ایجاد دودستگی در لبنان فراهم کرد؛ به گونه ای که گروه ۱۴ مارس توسط فؤاد سنیوره، ولیدجنبلاط و سعد حریری و گروه ۸ مارس نیز با حضورحزب الله و حزب امل تشکیل شد و این خود زمینه ایجاد یک جنگ داخلی بدون حضور نیروی خارجی را در لبنان فراهم کرد.
وی افزود: با پیوستن میشل عون به عنوان یک مسیحی به جریان ۸ مارس این طرح غربی صهیونیستی با مشکل رو به رو شد؛ به گونه ای که سیدحسن نصرالله در مصاحبه ای گفت: اگر در روز قیامت توان شفاعت داشته باشم میشل عون را شفاعت می کنم و او یک مأمور الهی بود.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی عنوان داشت: سعد حریری که تا قبل از این در زمینه تجارت و اداره شرکتهای پدرش در عربستان فعالیت می کرد و حالا ادعای انتقام ترور پدر و به دست آوردن یک پست کلیدی در لبنان را داشت.
رائفی پور ادامه داد: در نتیجه قطعنامه ۱۵۵۹ شورای امنیت سوریه که تا آن زمان نقش عمده ای در اداره لبنان و مقابله با اسرائیل را داشت از این کشور اخراج شد و گروه حقیقت یاب سازمان ملل در قضیه ترور رفیق حریری بشار اسد را هم بازجویی کرد.
وی گفت: گروه حقیقت یاب سازمان ملل به گونه ای سوریه را مقصر ترور رفیق حریری اعلام می کرد که حتی از بشار اسد به عنوان رئیس حکومت بازجویی کردند.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی افزود: البته این احتمال عقلانی می رفت که اسرائیل عامل این ترور باشد که بعدها توسط حزب الله تشخیص و اعلام شد.
رائفی پور بیان داشت: از طرفی اعلام شد که تمامی بمب گذاری های عراق هم از طریق تروریست هایی که از سوریه وارد عراق می شوند صورت می گیرد تا فشار مضاعفی بر این کشور جزو حلقه مقاومت وارد شود.
وی متذکر شد: آمریکا درصدد بود تا با حذف سوریه از معادلات لبنان و درگیر کردن لبنانی ها به جریان وهابیت و مارونی ها پایه های مقاومت ایران در منطقه را سست کند.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی عنوان داشت: در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ مصادف با ۲۱ تیرماه سال ۸۵ عملیات الوعد الصادق توسط حزب الله در مزارع شبعا آغاز شد که در جریان آن دو سرباز اسرائیل به اسارت گرفته شد و این بهانه را برای درگیری اسرائیل و تحمیل یک جنگ به لبنان فراهم کرد.
در جنگ تموز تک تیراندازهای یهودی از روسیه به اسرائیل اعزام شدند
رائفی پور بیان داشت: اسرائیل با تصوری که از جنگ های گذشته خود با اعراب و شکست آنها داشت وارد جنگ با گروه کوچکی به نام حزب الله شد.
وی همچنین کمک های مالی و اطلاعاتی آمریکا، عربستان، مصر و اردن، فشار سیاسی بر سوریه و اخراج از لبنان، پشتیبانی تمام لجستیکی، اعزام تیراندازهای یهودی از روسیه و ارسال سلاح از انگلیس را از اقدامات حمایتی غرب و اعراب وابسته در مقابله با حزب الله برشمرد.
این کارشناس حوزه دشمن شناسی تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه ارتش اسرائیل به عنوان پنجمین ارتش دنیا تنها با حزب الله وارد نبرد شد.
رائفی پور افزود: ارتش لبنان در این زمان نه تنها هیچ اقدامی در حمایت از حزب الله انجام نداد، بلکه در مواقعی با آنها درگیر نیز شد که این خود گویای مظلومیت حزب الله در این بین می باشد.
وی بیان داشت: اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه عمدتاً مناطق جنوبی لبنان که شیعه نشین است را هدف قرار می داد و با شمال لبنان که محل سکونت مسیحیان است کاری نداشت.
این کارشناس مسائل دشمن شناسی تأکید کرد: اسرائیل سعی می کرد تا با حملات هوایی گسترده به مراکز و تأسیسات و خصوصاً قطع برق و ایجاد نارضایتی در مردم حزب الله را عامل بروز این جنگ معرفی کند.
رائفی پور گفت: در طی جگ تموز ۱۲ هزار حمله هوایی از طریق اسرائیل صورت گرفت؛ به گونه ای که سانتی متر به سانتی متر خاک لبنان موشک باران شد.
اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه ابرکماندوهای تیپ گولای را به کارگیری کرد 
وی تاکید کرد: اسرائیل با وجود بهره گیری از تیپ گولای به عنوان ابرکماندوهای دنیا ترس عجیبی از حزب الله داشت؛ به طوری که سربازان اسرائیلی ها در اعترافات خود گفته اند که ما در طی این ۳۳ روز با اشباحی میجنگیدیم که از هر طرف به سوی ما می آمدند.
این کارشناس مسائل دشمن شناسی موشک باران و بخصوص انهدام مراکز شنود آن را از موفقیت های حزب الله در جنگ ۳۳ روزه عنوان کرد.
رائفی پور همچنین عدم استفاده حزب الله از سیستم های مخابراتی معمول را از دلایل پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه دانست و تصریح کرد: حزب الله سیستم مخابراتی مختص خود را در سراسر لبنان به گونه ای گسترده است که امکان نفوذ و ردیابی آنها توسط دشمن را کاهش می دهد.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی خاطرنشان کرد: حزب الله در یکی دیگر از شاهکارهای خود بدون در اختیار داشتن نیروی دریایی توانست دو ناو مهم اسرائیل را هدف قرار دهد؛ به گونه ای که سیدحسن نصرالله در یک برنامه زنده تلویزیونی با ایجاد یک جنگ روانی علیه اسرائیل این موضوع را اعلام و انهدام این ناو هم به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد.
وی گفت: هلیکوپترهای بدون صدای اسرائیلی که توان شناسایی و هدف قراردادن هر جنبنده ای را دارند مرتباً در تمامی مناطق لبنان به پرواز درمی آمدند؛ اما به اعتراف خود اسرائیلی ها نیروهای حزب الله آنها را با علم غیب هدف قرار می دادند.
این کارشناس مسائل دشمن شناسی عنوان داشت: اسرائیل به مدت ۳۳ روز در مرداب حزب الله فرو رفت؛ به گونه ای که کم کم زمزمه های اختلاف بر سر ادامه جنگ بین گروه های مختلف اسرائیلی ایجاد شد.
رائفی پور تأکید کرد: در طی جنگ تموز مهاجرت معکوس در اسرائیل افزایش شدید داشت و دو میلیون نفر از جمعیت هفت میلیونی اسرائیل هم به پناهگاه ها گریختند که این خود زمینه ایجاد اختلافات را فراهم کرد.
پس از جنگ ۳۳ روزه، حزب الله به عنوان یک قدرت نظامی ایدئولوژیک در جهان مطرح شد
وی ترویج روحیه مقاومت در کشورهای منطقه، کاهش اختلافات مذهبی در لبنان، به چالش کشیده شدن طرح خاورمیانه بزرگ، ثبات حزب الله در لبنان و منطقه و هویت بخشی به جنبش های ضدصهیونیستی همچون جریان ضدآیپاک را از دستاوردهای مهم جنگ ۳۳ روزه عنوان کرد.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی گفت: در مجموع در جنگ تموز ۱۱۳۰ نفر از مردم لبنان به شهادت رسیدند که تنها ۶۱ نفر آنها از حزب الله بودند.
رائفی پور افزود: از بین ۲۳۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده در این جنگ ۱۱۲ نفر آنها از نظامیان اسرائیلی بودند که این در آمارهای نظامی فوق العاده است.
وی تأکید کرد: پس از جنگ ۳۳ روزه بود که حزب الله به عنوان یک قدرت نظامی ایدئولوژیک در جهان مطرح شد.
این کارشناس صهیونیسم و یهودشناسی در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی درصدد بود تا با ایجاد خاورمیانه بزرگ، نظم نوین جهانی را در سال ۲۰۰۷ رقم بزند؛ ولی با شکست اسرائیل در جنگ تموز این توطئه تا سال ۲۰۱۲ به تعویق افتاد.
وی یادآور شد: هم اکنون نیز با بروز بیداری اسلامی در منطقه خیال خام آنها برای اعمال نظم نوین جهانی با اختلال رو به رو شده است.
  • منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات 2 + ارسال نظر
یاسین یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:09

سلام دوست من
یه خواهش ازت دارم ،قسمتی از سخنرانی رو که روی سایت گذاشتی و خود به خود پخش میشه اگه میشه بردار چون وقتی صفحه های مختلف سایت که میریم باز از اول میاد میدونم میشه stopکرد ولی خیلی تو مخه من یکی رو که خیلی عصبانی کرد
ولی از سایت فوق العاده خوبت ممنونم و تشکر از این بابت که اینقدر زود به روزش میکنی عالی بود

بهار چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:09

سلام لطف کنید فایل صوتی جلسات رو هم قرار بدید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد